top of page
Search

Darul umorului

Redactor: Sara Vulpescu

Tehnoredactor: Teodora Neagoe

Grafician: Ioana Furtună

Am mai fost întrebată cum de găsesc subiecte așa diverse pentru articole, iar răspunsul e simplu și sincer: din experiențele mele de zi cu zi. Încercând să înțeleg ce anume mă face să consider o glumă bună sau nu și, mai mult, ce se petrece la nivelul creierului meu când mă găsesc râzând până și la cele mai proaste meme-uri de pe Instagram, am ajuns la concluzia că umorul e de vină. Și astfel, scriu acest articol ca să vă curm și vouă, poate, curiozitatea și ca să știți ce am aflat și eu (poate chiar vă uimește).


Multe studii au arătat cum simțul umorului are un impact asupra creierului și corpului. Și cercetările în acest domeniu, desigur, sunt în continuă desfășurare. De-a lungul anilor, știința gelotologiei (știința care se ocupă cu studiul râsului) a reușit să identifice regiunile creierului care sunt activate atunci când râzi. Așa este, regiuni. Nu doar una. La urma urmei, totul în creier este conectat. Astfel, am aflat răspunsul la nedumerirea mea: lobul frontal determină dacă vom înțelege sau nu gluma. Este prima regiune a creierului care intră în acțiune atunci când procesează conținut umoristic, iar apoi, transmite acele informații către alte zone sociale conexe ale creierului. Probabil ați asociat emisfera dreaptă și cea stângă a creierului ca, ei bine, poli opuși unul față de celălalt. Și, da, sunt, în anumite privințe, dar glumele reușesc să activeze ambele părți. Partea stângă analizează cuvintele și structura glumei, iar emisfera dreaptă determină dacă înțelegem gluma. Lobul occipital se află în partea din spate a capului uman și ne ajută să procesăm semnalele vizuale. O parte din ceea ce face glumele amuzante are adesea legătură cu limbajul corpului. Deci, chiar dacă este un joc de cuvinte, această regiune a creierului va continua procesul cognitiv necesar pentru a înțelege umorul.


Chiar dacă toate informațiile acestea par mind-blowing, măcar știm cu toții că umorul și râsul ameliorează stresul și îmbunătățesc nu doar starea, ci și sistemul imunitar, ceea ce sigur nu știați. Negativitatea se poate manifesta prin reacții chimice și poate scădea imunitatea la boli și la alte afecțiuni. Pozitivitatea generală poate elibera ceea ce se numesc neuropeptide, care ajută la combaterea stresului și la prevenirea riscului de îmbolnăvire.


Chiar și cei care suferă de depresie, anxietate și nu numai pot beneficia de glume bune. Nu doar datorită proceselor creierului, care apar în urma interpretării glumelor, ci, pentru că umorul, în general, te poate face să te simți mai bine. Uneori, este, într-adevăr, atât de simplu.



32 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page